module Vissim

 

 

Module adiționale

Dynamic assignment

Modulul Dynamic Assignment este folosit pentru a direcționa în mod automat vehiculele pe rutele disponibile. Utilizatorii trebuie doar să introducă o matrice origine – destinație și loturile de vehicule parcate si destinate zonelor corespunzătoare. Nu este necesară introducerea manuală a rutelor statice. Intr-o serie de simulări, vehiculele parcurg un număr tot mai mare de rute posibile şi timpii de parcurs medii sunt calculaţi. Astfel programul adaptează continuu distribuirea vehiculelor pe rute folosind factorii de ponderare specifici vehiculelor: timpul de parcurs, lungimea rutei și costurile (de exemplu: taxa de acces).
Diverși parametri sunt disponibili pentru selectarea loturilor de vehicule parcate în zonă, a rutelor si a procesului de iteraţie. Navigatoarele și sistemele de management a parcărilor pot fi de asemenea modelate.

 

Mesoscopic Simulation

Acest modul vă permite să simulați rețele mai mari cu viteză mai mare, comparativ cu microsimularea clasică. Comportamentul de conducere de bază se bazează în continuare pe vehicule individuale și intervale de timp de ex. 0,1 secunde, însă, comportamentul vehiculului nu este actualizat la fiecare pas, ci doar pentru anumite evenimente, cum ar fi conducerea unei legături noi sau un controler de semnal care se schimbă în verde.
Avantajele principale ale acestei simulări mesoscopice sunt viteza de simulare mai mare și efortul mai mic de codificare și calibrare a rețelei, deoarece sunt necesare mai puține detalii.
Dacă anumite zone ale rețelei trebuie simulate cu toate detaliile cunoscute din simularea microscopică, utilizatorul poate alege să execute o simulare hibridă, cu anumite părți fiind mesoscopice, iar altele microscopice.

 

enViVer Pro

EnViVer Pro este un instrument folosit pentru a calcula emisiile pe baza datelor înregistrate de vehiculul. Modulul este bazat pe modelul microscopic de evacuare / emisie de gaze VERSIT + realizat de TNO, model ce se bazează pe datele colectate de la aproximativ 2.800 de vehicule, ale căror emisii au fost măsurate în mai multe condiții de conducere. EnViVer Pro importă fișiere PTV Vissim cu înregistrările de pe vehiculule și calculează CO2, NOx și PM10 în zona de studiu cu detaliere spațială. Rezultatele pot fi afișate atât tabelar cât și grafic.

 

enViVer Enterprise

În plus față de EnViVer Pro, EnViVer Enterprise permite modelarea claselor de vehicule, a perioadelor de timp individuale, precum și prelucrarea automată a diferitelor fișiere de intrare.

 

3D packages (3DS max export and V3DM)

3DSmax‐export
Datele de rețea și pozițiile de vehicule sunt exportate din PTV Vissim ca un fișier text și pot fi importate în software-ul Autodesk 3ds Max. Pachetul 3D conține un Script în limbajul Autodesk macro, precum și numeroase modele de vehicule.

V3DM
V3DM permite utilizatorilor să convertească modelele 3D din formatele DWF,3DS (ambele de la Autodesk) și SKP (Google Sketchup) în V3D, formatul 3D PTV Vissim. Acesta funcționează atât pentru vehicule cât și pentru modele statice. Pe lângă funcții de bază pentru scalare si poziționare, V3DM permite să definească atributele suplimentare ale vehiculelor (ca de exemplu culoare, nr. osii, semnalizări, uși etc.) .
Mai concret, V3DM pot fi de asemenea folosit pentru a crea modele 3D simple (de exemplu clădiri) care pot fi reprezentate mai realistic prin intermediul suprafețelor texturate. În V3DM, utilizatorii pot defini 30 de stări pentru obiectele 3D dinamice (de exemplu panourile cu mesajele variabile controlate prin COM) și pot fi exportate intr-un fișier V3D.

 

SYNCHRO Import

Folosind acest modul, utilizatorii pot genera modele PTV Vissim din SYNCHRO. Sunt importate: geometria rețelei, volumul de trafic, viraje , compoziția vehiculelor și semaforizarea. Modulul suportă import adaptiv, de exemplu modificările făcute in PTV Vissim nu se pierd atunci când sunt importate versiuni mai actuale ale modelului SYNCHRO.

 

PTV Viswalk

PTV Viswalk prevede simulare completă a pietonilor și care este perfect integrat cu PTV Vissim. Modelul dinamic este bazat pe modelul “social force”, care a fost dezvoltat in 1995 de către Prof. Dirk Helbing. Acesta permite libera circulație a pietonilor în niveluri specifice. Astfel pietonii iți găsesc independent drumul spre destinație fără ca utilizatorii să creeze o rețea care specifică traiectoriile.
Un simulator simplu de pietoni care se bazează pe rute dirijate (spre deosebire de zone) este inclus în PTV Vissim. Simularea de vehicule se bazează pe modelul de urmărire a vehiculelor de la Wiedemann. PTV Viswalk nu este necesar pentru acest tip de simulare pietonală .

 

BIM Import

Modulul de import BIM transformă fișierele BIM (Building Information Model) ale formatului de fișier IFC (Industry Foundation Class) în fișiere INPX. Fișierele INPX rezultate sunt destinate simulării pietonilor. Astfel, modulul importator BIM este oferit pentru utilizare cu Viswalk.

Exportul IFC este oferit de majoritatea, dacă nu toate instrumentele de software CAD, astfel încât este disponibilă o legătură generală de flux de date între CAD și Viswalk.Acest importator transformă plăcile în zone, pereți în obstacole, poate gestiona scările și menține structura nivelului etajului / nivelului. Plăcile curbate și plăcile cu găuri sunt prelucrate automat într-un mod adecvat pentru utilizare în Viswalk.

 

Controlere de semaforizare

Econolite ASC/3

Acest modul permite utilizatorilor să simuleze intersecții semaforizate care rulează pe dispozitive de controler ASC/3 a firmei Econolite din America de Nord. Acesta oferă o interfață de utilizator dedicată pentru parametrii săi de control.

 

RBC (Ring Barrier Controller)

Acest modul permite PTV Vissim să simuleze dirijarea intersecțiilor semaforizate în conformitate cu standardul procedurii de „Ring Barrier Controller” din America de Nord. Acesta oferă o interfață specială de utilizator dedicată pentru parametrii RBC.

 

VAP Controller

VAP (vehicle actuated programming) permite PTV Vissim să simuleze controlere de semaforizare pentru trafic programabil, bazat pe fază sau pe etapă. La simularea PTV Vissim sau în mod test, VAP interpretează comenzile logice de control si creează comenzile sistemelor de semaforizare pentru rețeaua PTV Vissim. În același timp, variabilele detectoarelor reale sunt preluate de simulare și prelucrate logic.
Logica de control VAP este descrisă intr-un fișier text ( *.VAP) folosind un limbaj de programare simplu care poate fi exportat din VisVAP. Setul de date de semaforizare VAP ( *.PUA) pot fie exportate confortabil din Vissig sau generate manual într-un editor de text.
Gama de aplicare se întinde atât la controlul unei singure intersecții pe reţele care adsigură prioritatea transportului public cât şi la controlul coridoarelor și aplicațiile VMS, cum ar fi comanda de viteză variabilă sau utilizarea temporară a benzilor.

 

VisVAP: Flow Chart Editor for VAP

VisVAP (prescurtarea de la „Visual VAP“) este un instrument ușor de utilizat pentru definirea schemei logice de programare ale controlerelor de semaforizare VAP sub forma de organigramă. Toate comenzile VAP sunt enumerate intr-o bibliotecă de funcții. Funcția de export permite utilizatorilor să genereze fișiere VAP, iar acest lucru economisește modificări suplimentare în fișierul VAP. Mai mult de atât, VisVAP oferă o funcționalitate de depanare, care în timpul unei simulări de funcționare permite utilizatorilor să parcurgă schema logică pas cu pas. De asemenea, se pot vedea valorile curente ale tuturor parametrilor utilizați în schema logică.

 

Vissig

Vissig completează controlul de timp fix bazat pe fază (care este inclus în orice versiune PTV Vissim și în modulul PTV Visum “Node editor/control”), prin furnizarea suplimentară a controlului cu timp fix pe bază de etapă. Vissig conține un editor grafic pentru definirea etapelor și a trecerilor între etape, care pot fi generate automat de Vissig. Pe lângă funcționalitatea obișnuită, editorul programul de semaforizare permite utilizatorilor cu ușurință să extindă sau să scurteze etapele și trecerile între etape. Suplimentar, Vissig oferă o interfață pentru exportul datelor de semaforizare în formatul PUA, pentru utilizare cu controlere VAP. Toate informaţiile privind planul de semaforizare pot fi importate in Microsoft Excel şi adăugate în rapoarte.

 

Balance/Epics

Balance este un control complet și bine dovedit al rețelei de trafic, care este acum integrat în PTV Vissim. Împreună cu compania locală PTV Epics sau de unul singur, actualizează controlul semnalului la fiecare 5 minute, în funcție de cererea actuală de trafic măsurată de senzori. Alimentarea cu rețeaua rutieră pentru Balance se face cu PTV Visum (o versiune limitată a căreia se livrează cu acest modul), iar parametrii asociați semnalului de trafic sunt furnizați cu o versiune extinsă a Vissig. Balance are o GUI integrată bazată pe web și ușor de utilizat, care permite verificarea parametrilor de ieșire și compararea lor cu simularea Vissim. Și, în plus, această ofertă este aceeași ca și în cazul proiectelor de control al rețelei adaptabile din lumea reală.

PTV Epics este un control local adaptiv al semnalului din PTV Vissim care a fost proiectat special pentru prioritatea semnalului de tranzit. Optimizarea matematică din Epics calculează în fiecare secundă cel mai bun plan de semnal pentru următoarele 100 de secunde în funcție de situația actuală a detectorului și îl transferă către Vissim. Toți parametrii Epics sunt furnizați cu o versiune extinsă a Vissig. Deoarece toate tipurile de trafic (individuale, publice, pietonale) sunt tratate într-un mod similar, dar echipate cu greutăți diferite, este deosebit de ușor să îndepliniți prioritatea semnalului de tranzit în cadrul PTV Epics.

 

Interfețe de control al semafoarelor

External Signal Control

Acest modul permite utilizatorilor să simuleze controlere de semaforizare, care sunt disponibile ca program executabil separat (*.exe) sau ca bibliotecă de program (*.dll). Acestea pot fi ori controlere standard furnizate de către PTV AG sau alţi furnizori ori proceduri de control pe care utilizatorii le-au dezvoltat (folosind modulul API add-on).

 

LISA + OMTC

Acest modul este folosit pentru a simula controlerele de semaforizare definite cu procedura LISA + a firmei Schlothauer. Comenzile reale DLL și GUI pentru parametrii controlerelor pot fi obținuți de la firma Schlothauer.

 

SCATS interface

Acest modul este folosit pentru a simula controlerele de semaforizare specificate în conformitate cu procedura australiană SCATS. Comenzile reale DLL si GUI pentru parametrii de control (SCATS.DLL, SCATS_GUI.DLL, WinTraff, ScatSim pot fi obținuți de la Roads and Maritime Services, Australia)

 

SCOOT interface

 

Interfața SCOOT este utilizată pentru a simula controlerele de semaforizare care sunt specificate în conformitate cu procedura engleză SCOOT. Comenzile reale DLL si GUI pentru parametrii de control (SCOOT.DLL, SCOOT_GUI.DLL, PCscoot) pot fi obținuți de la SIEMENS UK.

 

Interfețe de programare

API package (Application Programmer’s Interface)

Pachetul PTV Vissim API permite utilizatorilor să integreze aplicațiile proprii sau aplicațiile externe în scopul de a-și exercita influența asupra unei simulare PTV Vissim.

  • SignalControl.DLL și SignalGUI.DLL permite integrarea controlerelor de semaforizare definite de către utilizator ca DDLs . Funcționalităţile sunt definite pentru citirea informațiilor relevante (informații de detectare, stări actuale de semaforizare ) și scrierea stărilor de semaforizare
  • DriverModel.DLL permite punerea în aplicare a modelelor ’’car-following’’ şi ”lane changes”. Acestea pot fi atribuite unor tipuri de vehicule specifice în PTV Vissim și care poate suprascrie comportamentul standard de conducere a șoferului
  • EmissionsModel.DLL este utilizat pentru a adăuga modele de emisie definite de către utilizator în PTV Vissim. Atributele relevante ale vehiculelor și parametrii dinamici sunt disponibili prin intermediul unei interfețe. Emisiile calculate pot fi transmise în evaluările PTV Vissim.